Šī ir “Sprout schools” veidotā nodarbība sadarbībā ar “Minute Videos”. Pirmā mācību metode: kā noturēt manu skolēnu uzmanību?
Pētījumi liecina par to, ka pēc 15 minūtēm stundā skolēnu uzmanības līmenis krasi samazinās. 30 minūšu laikā atlikuši vien 20% no sākotnējā līmeņa, bet pēc 45 minūtēm tas ir gandrīz zudis. Ņemot vērā, ka skolā pavadām līdz pat 12 gadiem, ir skaidrs, cik svarīgi ir paildzināt laiku, kurā jūsu skolēni seko līdzi stundai.
Viena no garlaicības apkarošanas metodēm ir sesijas garuma samazināšana. Varat sadalīt stundas posmos, ko šķir īsi pārtraukumi. Pat, ja tas neatgriež skolēnus sākotnējā uzmanības līmenī, ir pierādīts, ka jauna posma sākums krasi ceļ uzmanību, pirms tā atkal krītas.
Piemēram, vēstures skolotājs var sadalīt Kolumba ceļojumu pār okeānu četrās daļās ar īsiem minūtes starplaikiem. Pirmajās 20 minūtēs skolotājs pastāsta par ceļojumu. Nākamās 15 minūtes skolēni grupās apspriež, kas tolaik apdraudēja jūrasbraucējus. Katra grupa prezentē savus atklājumus vēl 15 minūtes. Pēdējā daļā skolotājs var papildināt skolēnu secinājumus un sasaistīt ar patiesajiem Kolumba ekspedīcijas riskiem.
Lūdzu, komentāros pastāstiet, ko jūs par to domājat! Ja esi skolēns, pastāsti, kas uzlabo tavus rezultātus! Ja esat skolotājs, padalieties, kā izmantojat to klasē. Paldies, ka skatījāties!